אריה גולדין: כך תבחרו מניה מנצחת

February 18 2023Cfao

אריה גולדין – על השקעות ועל שוק ההון

כתבה מיוחדת עם אריה גולדין על שוק ההון, מניות והשקעות. מוזמנים לקרוא ולצבור ידע שימוש. יש כמה דרכים לבחור מניה מנצחת, אריה גולדין מסביר ומעדכן על מה שבאמת צריך לדעת.

אריה גולדין. כתבה על השקעות ושוק ההון

אריה גולדין על המלצה של הבנק

 

אריה גולדין.  השקעות ועל בנקים

לכו לפי מה שאומרים לכם בחברת ההשקעות – קחו את כל מה שאמרו לכם בבנק ותעלו הילוך. קצת יותר מסוכן, קצת יותר פוטנציאל רווח. עדיין אותו הרכב תיק מניות, פחות או יותר, בלי הפתעות מרחיקות לכת.

קרן גידור – קחו את מה שאמרו לכם בחברת ההשקעות ותעלו שני הילוכים. קרן גידור זה כבר הדבר האמיתי, חברת השקעות שמפעילה שיטות השקעה מתוחכמות כולל ביצוע שורטים על מניות והפקת רווחים גם בשווקים יורדים. יותר מעניין, יותר מסוכן, יותר פוטנציאל רווח.

אריה גולדין. השקעות נכונות בבורסה ובמניות

לכו לפי המניות שהמשקיעים הגדולים בעולם מחזיקים בהן – קל היום לדעת בדיוק אילו מניות יש בתיק של וורן באפט, ביל גייטס או ריי דליו למשל. תוכלו לראות אינפו גרפיקה צבעונית ועוגה מפולחת של תיק ההשקעות המלא, בדיוק רב, לפי האחוז של כל מניה בתיק.

תיק השקעות. כתבה מאת אריה גולדין.

אתם… – לכו לפי מה שנראה לכם. אם אתם סומכים על עצמכם מספיק כדי לבחור מניה וגם אם לא, הריי בסופו של דבר האחריות היא עליכם. אנחנו אוהבים להרגיש מנצחים קודם כל. מתי תהיו יותר מרוצים: כאשר תרוויחו 20% בתיק המניות שמנהל ההשקעות החיצוני בחר עבורכם או כאשר תרוויחו בתיק המניות שאתם בניתם ובחרתם במו ידיכם…

לפני שבוחרים מניה משיגים את אלה: עיתוי, סבלנות, הון עצמי

איך משיגים את שלושת היתרונות הללו? קוראים את הכתבה הבאה:

לאחר שהצלחתם להשיג את שלושת היתרונות הבסיסיים הללו, בצירוף ידע בשוק ההון, זה הזמן להיכנס לבריכה או לים הכרישים אם תרצו ולעשות כמיטב יכולתכם להגיע אל הצד השני.

תיק השקעות. כתבה מאת אריה גולדין.

כולם צריכים חמצן כדי לנשום (נזילות, הון עצמי) וכולם אוכלים אחד את השני… אבל אפשר גם לחיות יחד… ואם תסתכלו על מעגל החיים הזה בצורה הרמונית ותלמדו בצורה יסודית את נוסחת פיבונצ’י ואת כל תורת ההשקעה בשוק ההון מכל כיוון אפשרי: פונדמנטלי, ניתוח טכני, מאקרו / מיקרו וכולי’, יש לכם סיכוי לא רע להגיע אל עבר חוף מבטחים.

המים יהיו קרים בהתחלה ואם תתחילו להפסיד בהשקעות גרועות, הביטחון שלכם ירד ואולי המים אפילו יראו לכם מפחידים, אבל זכרו את הקלישאה הידועה: ” בן אדם יצליח לחצות את האוקיינוס רק כאשר הוא כבר לא יפחד להפסיק לראות את החוף…”

תמיד תשאל את עצמך: מי אתה? משקיע או סוחר יום

אנשים רבים לא מודעים לעובדה, שבשוק ההון אין רק משקיעים ארוכי טווח ולמעשה כחצי מהמסחר בבורסה מבוצע על ידי סוחרי יום, שכירי החרב של הרווח המהיר, האנשים שאותם לא מעניין איך קוראים למניה ומה היא מייצגת אלא רק איך אפשר להרוויח ממנה, בכל מצב, בכל הזדמנות.

אריה גולדין - כתבה משולחנו של אריה גולדין על שוק ההון

אין ספק שסוחרי היום הולכים על חבל דק, הם לוליינים. זו ההתמחות שלהם והאדרנלין שמשוגר מהמוח שלהם לשאר חלקי הגוף, הוא זה ששומר אותם מעל החבל ונותן להם את הריגוש והחדות, להמשיך להלך עליו בלי הפסקה.

אריה גולדין מסביר על קרנות גידור

המשחק של קרנות הגידור הוא לא רבעוני אלא שנתי או יותר מזה. עבור סוחר היום, שנה זה זמן רחוק מדי. סוחרי היום חיים לא רק את היום אלא את הדקה ואת השנייה. מיליוני פקודות מסחר משוגרות כל שניה דרך הברוקרים ותוכנות המסחר אל האוויר: קנה, מכור, קנה, מכור. כל שניה מעבירה מיליוני דולרים וירטואליים מיד ליד, על הנייר, אבל…

יש רגע בו המספרים הופכים לכסף אמיתי, לאוכל, בית, בגדים… אז דע מתי למכור

בין אם אתה משקיע או סוחר יום, בכל נקודת זמן, אתה חייב להיות מוכן לקפוץ החוצה, למכור.

אל תתאהב במניה… הפקת ממנה רווח יפה השנה, החודש או השנייה? נהדר, תמשיך הלאה. תבחן ותעריך מחדש בכל רגע ורגע נתון מה נכון לעשות עכשיו, בלי להתרפק על העבר ובלי לחשוש מהעתיד. מצא את העיתוי המנצח.

התייאשת מהמניה שבחרת? אין דבר מעצבן יותר מאשר לבחור מניה, להפסיד עליה, למכור בתחתית ואז לחזור לבקר אותה אחרי כמה שבועות ולראות שהיא עלתה מעל למה שאפילו דמיינת. אז אל תתאהב במניה ומצד שני: סבלנות.

אריה גולדין. כתבה על השקעות ושוק ההון

כן, אפשר לשים את כל הז’יטונים בבת אחת, אולי אפילו לגרוף רווח גדול יותר בעתיד, אבל משקיע חכם לא שם את כל הביצים באותו סל. זה נוגע לגיוון הנדרש בתיק ההשקעות על מנת לגדר את ההפסדים ונוגע לאחוז הכסף שיש ברשותך, עמו תרכוש את ניירות הערך. במילים פשוטות: תמיד תשמור על נזילות, על קצת כסף בצד. תחשוב על מזומן כעל החבר הכי טוב שלך, זה שתמיד נמצא שם בשבילך לעת צרה, מוכן ומזומן (תרתי משמע..) להגיע לחילוץ מידי. כמה שאתה לא מאמין במניה וחושב שהיא זו שתעשה אותך עשיר הפעם, תמיד שמור קצת כסף בצד ליום סגריר, כי מה יהיה מחר אף אחד לא באמת יודע, אפשר רק להעריך, אפשר להעריך אפילו בצורה טובה ולחיות טוב מאוד על סמך אותן הערכות אבל לדעת בוודאות? אף אחד לא יודע. רוצה דוגמא קטנה? הקורונה. אסון התאומים… ביום אחד שוק שהתנהל לו על מי מנוחות, נחבט בשובר הגלים, התרסק וצלל אל הדיונות העמוקות בקרקעית האוקיינוס. אבל זכור זאת: הים פולט החוצה הכול בסופו של דבר: יום אחד זה אוצר, יום אחר זה בקבוק עם מכתב ויום אחר זו הגופה שלך חלילה, שנפלטת אל החוף ואם יש לך טיפת מזל ואלוהים אוהב אותך, אז זה אתה… מותש וצמא, אבל עדיין חי וקיים.

הכתבה בשיתוף אריה גולדין. 

#אריה גולדין
Share: